Nowy raport Morizon.pl – co o nim sądzicie?

Nie sądziłem, że moje pisanie przyciąga tak wielu rożnych czytelników. To co robię / piszę zostało zauważone przez osoby zajmujące się social marketingiem dla Morizona. Dostałem propozycje opublikowania posta dotyczącego nowego raportu na temat tego jak Najemcy widzą Właścicieli nieruchomości.

Poniżej oryginalny tekst i ikonografie obrazujące jak nas Właścicieli mieszkań na wynajem widzą Najemcy:

Co najbardziej denerwuje w wynajmowanych mieszkaniach? Nowy raport Morizon.pl

Studenci wracają do wynajmowanych mieszkań. A tam? Stare sprzęty, wysokie ceny i nieuczciwi właściciele. Morizon sprawdził, jak wygląda wynajem oczami lokatorów.

 Na co najczęściej narzekają najemcy? Jakie warunki spotykają w wynajmowanych mieszkaniach i jak układają się ich relacje z właścicielami i współlokatorami? W poszukiwaniu odpowiedzi Morizon.pl przeprowadził badanie wśród ponad 2,5 tysiąca lokatorów z całej Polski.

 

Jak wynika z raportu, ponad połowa najemców narzeka na zbyt wysokie ceny, nie odpowiadające standardom wynajmowanych mieszkań. Blisko co drugi musi sobie radzić z wysłużonym wyposażeniem i starymi meblami. Częstym problemem wynajmowanych mieszkań jest również zły stan kuchni i łazienki, a także zupełny brak niezbędnego wyposażenia.

Według 1/3 najemców właściciele mieszkań ukrywają niedogodności i usterki, by szybciej znaleźć chętnych – zupełnie nie przejmując się warunkami, w jakich przyjdzie im żyć po podpisaniu umowy najmu. Dla co czwartego badanego lokatora codziennością są niezapowiedziane, kontrolne wizyty właściciela i naruszanie prywatności, a 28% ankietowanych spotkało się z zakazem nocowania znajomych lub bliskich.

Szczególnie niepokoić może przede wszystkim fakt, że aż 25% wynajmujących napotkało na trudności z odzyskaniem kaucji za mieszkanie.

Obok wyników badania w raporcie znalazło się kilkanaście spośród ponad 200 historii opisujących doświadczenia z wynajmowaniem mieszkań – opowieści o nieuczciwych właścicielach i bałaganiarskich współlokatorach, którymi najemcy podzielili się w nadesłanych ankietach.

W tekście pojawia się, też  5 problemów polskiego rynku najmu według Najemców:

1. Ceny – aż 51% badanych najemców twierdzi, że właściciele oferują swoje mieszkania w zbyt wysokich cenach, które nie odpowiadają warunkom panującym w środku.

2. Wyposażenie – blisko połowa ankietowanych narzeka na przestarzałe wyposażenie i meble w wynajmowanych mieszkaniach. Bolączką najemców jest też często zły stan kuchni czy łazienki oraz zabierające miejsce rzeczy pozostawione przez właścicieli.

3. Podejście właścicieli – jak wynika z naszego badania, niezapowiedziane wizyty kontrolne, zakazy odwiedzin czy brak zgody nawet na drobne modyfikacje mieszkania to codzienność na polskim rynku najmu. W takich warunkach nie da się poczuć, jak u siebie.

4. Walka o kaucję – nawet co czwarty najemca napotkał na problemy przy zwrocie kaucji. Właściciele niechętnie rozstają się z wpłaconym przy podpisywaniu umowy najmu depozytem.

5. Niejasne informacje – blisko 80% poszukujących mieszkania czy pokoju w internecie narzeka na brak uwzględnienia kosztów w cenie najmu. Co trzeci najemca twierdzi też, że właściciele zatajają informacje o niedogodnościach i usterkach w mieszkaniu.

I w tym miejscu bardzo się cieszę, że w ramach Fabryki Mieszkań dbamy o takie detale jak:

  1. Cena – dostosowana do realiów rynkowych i oferowanego poziomy usługi, wyposażenia, lokalizacji;
  2. Wyposażenie – zawsze nowe standard IKEA lub używane, ale czyste, wyprane/umyte/zdezynfekowane, tak aby klient czuł się komfortowo w naszych mieszkaniach/pokojach. I żadnych mebli z PRL czy „od babci”;
  3. Podejście – zawsze jesteśmy dostępni dla Naszych klientów, nawet w niedziele, a Nasze wizyty są zawsze zapowiedziane i mile widziane;
  4. Kaucja – po rozliczeniu ostatniego rachunku za media i ewentualnych szkód w mieszkaniu zawsze trafia na konto klienta;
  5. Oferta – prezentując mieszkania w internecie nasze ogłoszenia zawsze prezentują aktualne fotografię i co najmniej film z mieszkania, dodatkowo niektóre nieruchomości prezentujemy za pomocą spacerów 3D, bardzo dbamy o jasność i kompletność przekazywanej klientom informacji. Wszelkie koszta prezentujemy w ogłoszeniu jak i umowie – wystarczy dobrze przeczytać ogłoszenie.

To tyle dziś ode mnie, niedługo pokażę kolejne nasze inwestycje, ruiny, remonty i wszystko to co tak lubicie. A jeśli chcecie poczytać więcej o raporcie jak nas widza najemcy więcej na blogu Morizon.pl

Recommended Posts
Comments

Pozostaw komentarz